Web design pentru telefoane mobile
Atunci cand construim o platforma online, fie ea de tip eCommerce sau simplu blog, este absolut necesar sa ne gandim si la utilizatorii de telefonie mobila – pentru ca numarul celor care acceseaza internetul prin intermediul telefoanelor mobile este tot mai mare, fapt demonstrat si de un recent raport ANCOM conform caruia utilizatorii de internet mobil din Romania au trecut de 2 milioane! Din acest motiv, vom enumera doua reguli principale care trebuie respectate in web design pentru telefone mobile pentru a oferi atentia corecta tuturor utilizatorilor de internet mobil, in vederea obtinerii unei audiente mai mari.
- Cunoaste formatul web cel mai frecvent folosit – Telefoanele internautilor se impart in doua tabere: cele scumpe, capabile sa citeasca pagini complexe (chiar si html 5) si cele mai vechi, al caror format folosit este WML (xml). Chiar daca telefoanele mobile au avansat accelerat in ultimii ani, trebuie sa-ti cunosti cititorii pentru a sti ce format sa le oferi – pentru ca oferind o pagina incompatibila telefoanelor folosite iti poti pierde cititorii, iar uneori poti atinge o piata de consumatori care fie nu sunt interesati de telefoane scumpe, fie nu au bani pentru a le putea cumpara.
- Cunoaste rezolutiile cele mai utilizate – Credem ca problema care da cea mai mare bataie de cap designerilor este rezolutia folosita de telefoanele mobile – pentru ca este foarte important ca pagina respectiva sa fie adaptata principalelor rezolutii folosite de telefoanele mobile. Cele mai des intalnite rezolutii folosite sunt: 128 x 160, 176 x 220, 240 x 320, 320 x 480 – insa pentru a va cunoaste mai bine publicul este necesar sa instalati Google Analytics, soft care va ofera informatii legate de rezolutiile folosite de publicul tinta.
Acestea sunt doua elemente esentiale asupra carora trebuie sa va concentrati inainte de a construi o platforma web dedicata telefoanelor mobile. Va anuntam ca in viitoarele noastre materiale vom aprofunda categoriile de utilizatori de telefonie mobila identificate de Google in studiile sale, in vederea obtinerii unei audiente mai bune!