Promovare web prin comunicate de presa

In acest articol vrem sa va vorbim despre comunicatul de presa online, modern- instrument promovare web, asa cum este folosit pe internet de catre companiile care doresc sa-si promoveze produsele si serviciile. Comunicatul de presa este o solutie fiabila de promovare web, din mai multe motive. In primul rand, un comunicat de presa, scris bine, nu va fi interpretat ca reclama, pentru ca ofera informatii relevante, de utilitate pentru internaut, despre anumite servicii sau produse – astfel, evita sa transmita “cumpara acest produs” intr-o maniera de prost gust, sec si fara argumente.

 

Comunicatul de presa este, poate, cea mai buna modalitate de promovare pe internet

Oamenii si mai ales internautii s-au saturat de reclame. Pe internet, pe strada, la televizor, reclamele exista si vor exista in continuare. In aceste conditii, consideram comunicatul de presa o idee buna de promovare pentru ca nu este perceput ca o reclama si nu reprezinta o fereastra al carei X este cautat de internaut – pentru ca ofera informatii despre produs, instructiuni de folosire, avantaje si are nuanta educativa. Sa nu mai mentionam ca multe produse, fara instructiuni de folosite sau o educatie adecvata, ar putea fi periculoase pentru consumator.

 

Comunicatul de presa este folosit de agentiile SEO

Mergand pe principiul “Content Is King” (de Google), multe companii angajeaza profesionisti care sa le redacteze comunicate de presa pentru a se promova pe diferite canale online. Cu cat exista mai multe comunicate de presa, cu link, in mai multe locatii, cu atat compania castiga reputatie si urca in pozitiile motoarelor de cautare. Desigur, chiar si cel mai bine scris comunicat de presa nu va avea rezultate daca nu este propagat pe situri de calitate.

 

Unde se publica comunicatele de presa?

Cele mai bune canale de propagare sunt bloggerii – in acest caz, cu cat este mai renumit si de prestigiu bloggerul, cu atat este mai bine pentru companie. De altfel, multe comunicate sunt transmise prin intermediul siturilor specializate (articoleseo.com, comunicatedepresa.ro etc). Totusi, in cazul bloggerilor renumiti, comunicatele de presa pot fi publicate contra cost – uneori sumele pot depasi chiar si 100 Euro.