Efectul parallax – un trend in ascensiune ce se va mentine si in 2015
Una dintre cele mai impresionante tendinte din 2015 in web design este efectul parallax. Acest efect este intalnit in realizarea site-urilor de orice profil, inclusiv al celor realizate pentru marile brand-uri internationale precum Apple si Google. Utilizarea efectului paralax in web design de catre unele dintre cele mai mari companii este cat se poate de justificata, avand in vedere ca acest stil are rezultate care vorbesc de la sine: cresterea la peste 70% a mentinerii si reveniri pe site a utilizatorilor.
Aceasta tehnica ofera un efect subtil de adancime, permitand utilizatorului sa vizualizeze produsul intr-un alt mod de prezentare, mai atragator si mai profund decat imaginea statica. Parallax-ul ofera un design captivant, care prin animatie determina utilizatorul sa isi prelungeasca vizita pe site, reduce bounce rate-ul din site, tocmai datorita abilitatii de a atrage atentia, determinand utilizatorul sa acorde mai mult timp vizualizarii produsului, transformand site-ul intr-o poveste captivanta.
Altfel spus, datorita tuturor acestor componente care vin sa demonstreze multiplele avantaje ale utilizarii efectului parallax, al microinteractiunii si al animatiei la navigarea in site, ne asteptam ca anul 2015 sa fie unul in care designerii vor integra din ce in ce mai mult in proiectele lor aceasta tehnica.