Ce este rata de conversie si cum se masoara?

Fiecare website este construit cu un scop. Unele site-uri, pentru companii, sunt ca o carte de vizita, altele doresc sa vanda anumite produse / servicii in mediul online. In oricare situatie, pentru orice website, exista un scop pe care managerul unei companii, sau chiar simplul webmaster, doreste sa-l atinga.

Cum ne dam seama daca website-ul isi face treaba? Desigur, nu este nevoie de un instrument magic pentru a urmari vanzarile pe ultima luna, insa sunt si situatii in care performantele nu se masoara in ceva fizic – precum banii care au intrat in firma, ci dorim sa stim daca. Pentru inceput, inainte sa folositi acest serviciu, este important sa cunoasteti anumiti termeni des intalniti in randul celor care sunt specializati in maximizarea profiturilor unui website.

 

Rata de conversie – Raportul dintre cei care intra pe site, se uita, si cei care intreprind o actiune propusa de la inceput. Daca ati stabilit ca drept target, pentru website, accesarea unei pagini de contact, iar un vizitator acceseaza aceasta pagina de contact, inseamna ca vizitatorul a contribuit la rata de conversie.

Goals – Reprezinta obiectivele propuse inca de la inceput sau pe parcursul functionarii unui website.

Goal URL – Adresa web interna care este programata sa fie incarcata doar atunci cand vizitatorul a facut actiunea dorita. De obicei, dupa plasarea unei comenzi si efectuarea platii cu cardul, in cadrul unui magazin virtual, este posibil sa fiti directionat spre o pagina in care apare un mesaj de genul “Multumim pentru comanda” - aceasta pagina web interna poate fi Goal URL.

Landing Page – O pagina creata special pentru vizitatorii care intra pe website – folosind anumite canale de publicitate. Unul dintre rolurile landing pages este cel a face diferenta dintre mai multe tipuri de promovare. Spre exemplu, compania dvs. lanseaza si promoveaza acum oferta pentru gravide, folosind ca instrument de promovare Google Adwords. Pentru a masura performantele acestei campanii de publicitate dedicata gravidelor, folosind ca instrument de promovare Google Adwords, va trebui creata o pagina speciala pe care sa o acceseze doar vizitatorii care intra prin intermediul acestei campanii de publicitate, iar daca acestia ajung la Goal URL, s-a marit iarasi rata de conversie. Desigur, un site cu un continut web de calitate si un design inteligent va atrage, de la sine, o rata de conversie mai mare.

Goal Funnel – Reprezinta o regula speciala sau traseul intern pe care un vizitator trebuie sa-l parcurga pana sa ajunga la Goal URL. Goal Funnel este format din doua sau mai multe pagini web interne.